Warsztat strategiczny to specjalnie zaplanowana sesja, którą przeprowadzam na prośbę Zarządu firmy w celu opracowania lub rozwiązywania ważnych kwestii strategicznych w kontekście działania organizacji, przedsiębiorstwa, instytucji lub innych grup. Jej celem jest skoncentrowanie uwagi na kluczowych aspektach działania i opracowanie spójnych, planów działania. Moją rolą jest pomoc w procesie analizy problemów i formułowaniu strategii oraz facylitacji sesji.
Ustalenie mocnych i słabych stron organizacji oraz szans i zagrożeń w otoczeniu, aby określić punkty, na których należy się skoncentrować i poprawić.
Określenie wszystkich składowych strategii organizacji, czyli zdefiniowanie, dokąd organizacja zmierza i jaki jest jej cel w danym okresie czasu. Opracowanie konkretnych celów, które organizacja chce osiągnąć, oraz wyznaczenie ścieżek, które pomogą w ich osiągnięciu.
Zrozumienie otoczenia biznesowego i konkurencyjnego, aby dostosować strategie organizacji do zmieniających się warunków rynkowych.
Omówienie, jak zaangażować pracowników, interesariuszy i partnerów w realizację strategii i osiąganie celów.
Analiza wyników badania satysfakcji i zaangażowania pracowników. Opracowanie wniosków z badania i wytyczenie elementów do zmiany. Implementacja działań i inicjatyw pracowniczych w celu poprawy, utrzymania wyników
Warsztaty strategiczne są ważnym narzędziem, które pomaga organizacjom w podejmowaniu mądrych decyzji, dostosowywaniu się do zmian i osiąganiu sukcesu w dynamicznym środowisku biznesowym.
Sesje są często dedykowane członkom Zarządów, menedżerom wyższego szczebla lub całym działom. Wypracowując rozwiązania wykorzystuję wiedzę własną oraz uczestników, co daje często nieoczekiwane rozwiązania. Sukces leży w jasno zaplanowanym procesie pracy z grupą i wykorzystaniu mądrości zespołu z użyciem dynamicznych i interaktywnych narzędzi moderacji.
Przed rozpoczęciem projektowania sesji, chcę dokładnie zrozumieć kontekst, w którym uczestnicy warsztatu funkcjonują i jakie mogą być ich oczekiwania lub bariery. Dostosowuję plan sesji po dokładnym zebraniu oczekiwań od Klienta.
Warsztat może trwać 1 – 2 dni lub też może to być serią spotkań rozłożonych w czasie. Warsztaty są intensywne i bardzo angażujące.
Niech nasza współpraca stanie się kluczem do rozwoju Twojego biznesu i podniesienia jakości zarządzania. Skontaktuj się ze mną już teraz, abyśmy mogli omówić Twoje cele i potrzeby.